Infor kondigt aan dat Pernod Ricard, eigenaar van merken zoals Absolut, Campo Viejo, Malibu, Jameson en Chivas Regal, de nauwkeurigheid van zijn vraagvoorspelling aanzienlijk heeft verbeterd door gebruik te maken van Infor Demand Planning. In combinatie met de expertise van het supply chain team van Pernod Ricard, helpt de flexibiliteit van de applicatie Pernod Ricard UK om de nauwkeurigheid van zijn vraagvoorspelling stelselmatig te verbeteren en een optimaal voorraadniveau te realiseren.

Infor Demand Planning gebruikt gegevens die rechtstreeks afkomstig zijn van sales- en accountmanagers en helpt Pernod Ricard om de levering van zijn producten beter af te stemmen op de vraag van klanten. Daarnaast helpt de oplossing de leverancier van wijnen en gedestilleerde dranken bij de ontwikkeling van consistente processen.

Op dit moment wordt Infor Demand Planning ingezet bij Pernod Ricard UK en Pernod Ricard Travel Retail EMEA, de affiliate die landen in het Midden-Oosten en Noord-Afrika, Nederland en België omspant. Spanje zal binnenkort live gaan, gevolgd door Zuid-Afrika eind 2016. Andere affiliates volgen daarna.

“Oorspronkelijk zagen we Infor Demand Planning als een manier om onze bestaande processen te optimaliseren,” aldus Ben Gibson, Operations Director, Pernod Ricard UK en TREMEA. “Onze legacy processen waren vanwege meerdere datasets niet geautomatiseerd. Met zo veel verschillende merken en verschillende levertijden, moesten we voor een consistente back-end gaan, die dynamische vraagcijfers van onze commerciële teams biedt. Bovendien moest de applicatie flexibel genoeg zijn om de gegevens aan te passen en te koppelen met onze ERP-systemen. Infor Demand Planning stelt ons in staat om dat te doen en we rollen het nu uit in de rest van de EMEA-regio.”

“Bedrijven, zoals Pernod Ricard, moeten aan de vraag van klanten voldoen en de distributie verzorgen voor verschillende merken en in verschillende landen,” aldus Paul Carreiro, Executive Vice President, Managing Director, EMEA, Infor. “Deze complexiteit moet overwonnen worden om ervoor te zorgen dat klanten de producten op het juiste moment en op de juiste plek ontvangen op een kostengunstige en winstgevende manier. Dat start met betere en accurate prognoses. Dit project toont de voordelen die bedrijven kunnen realiseren met demand planning, namelijk het verminderen van de inventaris en het verbeteren van de klantenservice.”

Bron: Infor.com